BİMER

BAŞBAKANLIK İLETİŞİM MERKEZİ (BİMER)

“Başbakanlık İletişim Merkezi" (BİMER); bilişim ve iletişim teknolojileri kullanılarak hayata geçirilen bir halkla ilişkiler uygulamasıdır. BİMER, Başbakanlık Bilgi İşlem Başkanlığınca yazılımı gerçekleştirilen bir program ile web sayfası üzerinden kullanılan bir sistem olup, vatandaş ile devlet arasındaki iletişim kanallarını açık tutarak, müracaatların her zaman ve her yerden yapılabilmesini mümkün kılmaktadır.

4982 Sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanunu ve 3071 Sayılı Dilekçe Hakkının Kullanılmasına Dair Kanunla ilgili müracaatlar BİMER’e yapılabilir. Dilekçe Hakkının Kullanılmasına Dair Kanun kapsamındaki her türlü istek, şikâyet, ihbar, görüş ve öneri BİMER üzerinden tüm iletişim seçenekleri kullanılarak yapılabilir.

Şahsen, telefon, internet, faks ve mektup ile BİMER’e ulaşabilirsiniz.

BİMER’e telefonla başvurmak için Türkiye’nin her yerinden Alo150 numarası çevrilir. İnternetten başvuru yapmak için ise www.basbakanlik.gov.tr adresinden BİMER logosu tıklanır ya da doğrudan www.bimer.gov.tr adresinden Başvuru Yap butonu tıklanır.

BİMER Sistemi üzerinden alınan başvurular 4982 Sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanunu, 3071 Sayılı Dilekçe Hakkı Kanunu ve 2006/3 Başbakanlık Genelgesine göre işleme alınmaktadır

Son Güncelleme Tarihi: 15 Nisan 2014, Salı